Obiekty komercyjne
Oferta dla nieruchomości komercyjnych
Oferta skierowana do właścicieli obiektów komercyjnych, powierzchni handlowych i biurowych, obiektów przemysłowo-magazynowych, mieszkań na wynajem. W swoich działaniach szczególnie skupiamy się nad podwyższaniem dochodowości oraz optymalizacją sposobów wykorzystywania nieruchomości. Tym samym jako zarządca zapewniamy Państwu pełen zakres usług i czynności mających na celu poprawę komfortu użytkowania nieruchomości.

Zakres świadczonych usług obejmuje:
- Czynności prawne
- Prowadzenie dokumentacji i księgowości
- Media i obsługa techniczna nieruchomości
- Remonty i modernizacje
- Czystość, porządek i bezpieczeństwo
- Obsługa najmu
Szczegółowy zakres usług zarządzania nieruchomością komercyjną
1. Czynności prawne, prowadzenie dokumentacji i księgowości.
- Reprezentacja Właściciela w sprawach dotyczących nieruchomości przed sądami, urzędami i innymi instytucjami publicznymi na podstawie stosownych pełnomocnictw.
- Prowadzenie dla Właściciela ewidencji kosztów i sprawozdawczości finansowej (obsługa finansowo - księgowa nieruchomości).
- Przygotowywanie comiesięcznych raportów finansowych według schematu uzgodnionego z Właścicielem nieruchomości.
- Prowadzenie i rozliczanie odrębnego konta bankowego dla nieruchomości.
- Prowadzenie i przechowywanie właściwej dokumentacji księgowej, prawnej i technicznej związanej z zarządzaną nieruchomością.
- Prowadzenie indywidualnych rozliczeń Współwłaścicieli, w tym naliczanie kosztów eksploatacyjnych (indywidualne rozliczanie współwłaścicieli PIT-5, VAT-7 lub inne na zlecenie Właściciela).
- Ubezpieczenie budynku.
- Regulowanie podatków i innych opłat publiczno - prawnych.
- Wystosowywanie wezwań do zapłaty z tytułu zaległości czynszowych.
- Przygotowywanie procedur prawnych lub innych procedur koniecznych dla ściągnięcia zaległych opłat oraz innych należności związanych z nieruchomością.
- Wykonywanie zarządzeń porządkowych organów samorządowych.
2. Media i obsługa techniczna.
- Zapewnienie dostawy mediów: energii elektrycznej i cieplnej, wody oraz odprowadzania ścieków i wywozu śmieci.
- Negocjowanie w imieniu Właściciela optymalnych warunków dostawy mediów.
- Opracowanie sposobu rozliczania dostawy mediów dla budynku.
- Prowadzenie indywidualnego rozliczenia najemców.
- Zapewnienie obowiązkowych kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
- Prowadzenie książki obiektu oraz dokumentacji nieruchomości przewidzianej ustawą prawa budowlanego.
- Bieżąca konserwacja nieruchomości oraz dokonywanie napraw budynku, jego pomieszczeń i urządzeń technicznych, które umożliwiają właściwe korzystanie z nieruchomości.
- Zapewnienie całodobowego pogotowia technicznego.
- Usuwanie awarii i skutków awarii w nieruchomości.
- Zapewnienie usług i serwisów związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych (centrale telefoniczne, elektroniczne systemy kontroli dostępu, winda, kotłownia, domofon, hydrofor itp.).
3. Remonty i modernizacje.
- Przygotowanie i aktualizacja planów remontów i modernizacji nieruchomości w oparciu o przewidywane środki finansowe Właściciela oraz na podstawie przeprowadzonych kontroli technicznych.
- Nadzorowanie przebiegu remontów i zlecanych prac.
- Podejmowanie działań remontowych uwzględniających w pierwszej kolejności bezpieczeństwo użytkowników nieruchomości i osób trzecich.
- Dokonywanie napraw i prowadzenie remontów długoterminowych na terenie nieruchomości w sposób uzgodniony z Właścicielem.
- Wyłanianie wykonawców robót remontowych w oparciu o procedury uprzednio przyjęte przez Właściciela i Zarządcę.
4. Czystość, porządek i bezpieczeństwo.
- Kierowanie personelem zatrudnionym na terenie nieruchomości, odpowiedzialnym bezpośrednio za czystość, porządek i urządzenia służące do wspólnego użytku.
- Zapewnienie środków do utrzymania czystości, narzędzi i akcesoriów.
- Zlecanie konserwatorom wykonywania na bieżąco wszelkich koniecznych czynności niezbędnych do utrzymania nieruchomości i jej otoczenia w czystości, bezpieczeństwie i należytym porządku.
- Informowanie Właściciela o zdarzeniach, które mogą doprowadzić do szkód lub odpowiedzialności finansowej Właściciela.
- Zlecanie innych zadań porządkowych wynikających z decyzji bądź poleceń właściwych organów samorządowych i administracji państwowej.
- Kontakt ze służbami miejskimi i porządkowymi: Policja, Straż Miejska, Straż Pożarna, Państwowa Inspekcja Sanitarna, itd., w przypadkach bezpośrednio związanych z bezpieczeństwem użytkowników zarządzanej nieruchomości.
5. Obsługa najmu.
- Poszukiwanie potencjalnych klientów oraz promowanie nieruchomości.
- Zwiększanie powierzchni najmu poprzez adaptowanie niezagospodarowanych powierzchni lub oferowanie zainteresowanym indywidualnej adaptacji.
- Prowadzenie i obsługa transakcji.
- Rozliczanie dostawy mediów dla poszczególnych najemców i wystawianie faktur za usługi.
- Nadzorowanie prawidłowości wykonywania umów zawartych z najemcami.
- Utrzymywanie obiektu na poziomie zapewniającym przyjazne i komfortowe otoczenie skłaniające do wynajmu.
- Bieżąca weryfikacja płatności czynszów i windykacja należności, prowadzenie rozmów ugodowych.
- Informowanie Właściciela o pustostanach, wygaśnięciu umów najmu oraz przewidywanych okolicznościach wygaśnięcia umów najmu.
- Udzielanie Właścicielowi na żądanie informacji o nieruchomości i użytkownikach.
6. Zasady współpracy i obowiązki zarządcy.
- Dyspozycyjność administratora.
- Stały kontakt i wymiana informacji pomiędzy Właścicielem i zarządcą przez e-mail, strony www firmy, telefon.
- Wysokość wynagrodzenia zarządcy, ustalana indywidualnie dla każdej nieruchomości, uzależniona jest od zakresu świadczonych usług.
-
Przygotowanie i przedstawienie Właścicielowi na zebraniu rocznym:
- wyników finansowych za rok ubiegły (lub sumy wyników poszczególnych Właścicieli),
- stan pasywów i aktywów za ubiegły rok,
- sprawozdania o stanie finansów w zakresie wpływów z pożytków otrzymywanych z nieruchomości (reklamy, najem, parking itp.).
- Udzielanie Właścicielowi wyczerpujących informacji w sprawach zarządzanej nieruchomości i dostarczanie, w razie potrzeby, kopii korespondencji związanej z jej obsługą.
- Działanie w celu powiększenia dochodów Właściciela.
- Zastępstwo inwestycyjne w zakresie inwestycji remontowych Właściciela na określonych indywidualnie warunkach.
- Wykonywanie czynności i obowiązków przekraczających zwykły zarząd nieruchomością i innych usług, które będą konieczne do wykonania zlecenia w oparciu o pisemne uzgodnienia i pełnomocnictwa Właściciela.