Obiekty mieszkalne
Oferta dla wspólnot mieszkaniowych
Oferta przygotowana specjalnie z myślą o wspólnotach mieszkaniowych. Zawiera pozycje uwzględniające specyficzne potrzeby tego typu nieruchomości. Właściciel każdej nieruchomości przy zatrudnianiu zarządcy powinien określić swój cel, jaki chce realizować. W przypadku wspólnot mieszkaniowych jest to bezproblemowe i bezawaryjne bieżące funkcjonowanie nieruchomości, w której zarządca dba dosłownie o wszystko, również o optymalizację ponoszonych kosztów.
Ofertę zarządzania naszej firmy wyróżnia jej kompletność. Korzystając z naszych usług macie Państwo komfort współpracy z indywidualnym zarządcą. Staniecie się prawdziwym klientem, a nie petentem.
Zakres świadczonych usług obejmuje:
- Czynności prawne
- Prowadzenie dokumentacji i księgowości
- Media i obsługa techniczna nieruchomości
- Remonty i modernizacje
- Czystość, porządek i bezpieczeństwo
Szczegółowy zakres usług zarządzania nieruchomością mieszkalną - wspólnota mieszkaniowa
1. Czynności prawne, prowadzenie dokumentacji i księgowości.
- Rejestracja, zaprowadzenie dokumentacji wspólnoty mieszkaniowej.
- Reprezentacja ogółu właścicieli w sprawach dotyczących Wspólnoty przed sądami, urzędami i innymi instytucjami publicznymi na podstawie stosownych pełnomocnictw.
- Prowadzenie dla Wspólnoty ewidencji kosztów i sprawozdawczości finansowej (obsługa finansowo - księgowa nieruchomości).
- Prowadzenie i rozliczanie konta bankowego Wspólnoty.
- Lokowanie wolnych środków Wspólnoty na najkorzystniejszych lokatach bankowych.
- Prowadzenie i przechowywanie właściwej dokumentacji księgowej związanej z zarządzaną nieruchomością.
- Ubezpieczenie budynku od ognia i innych zdarzeń losowych oraz Wspólnoty - od odpowiedzialności cywilnej.
- Regulowanie podatków i innych opłat publiczno - prawnych.
- Prowadzenie wykazu lokali i właścicieli lokali.
- Przygotowywanie i doręczanie książeczek opłat dla właścicieli lokali mieszkalnych i użytkowych.
- Wystosowywanie wezwań do zapłaty dla właścicieli i najemców lokali z tytułu zaległości czynszowych.
- Przygotowywanie procedur prawnych lub innych procedur koniecznych dla ściągnięcia zaległych opłat oraz innych należności związanych z nieruchomością.
- Aktualizacja stawek za czynsz, gaz, energię elektryczną i cieplną oraz regulacja opłat i rozliczeń z tym związanych.
- Bieżąca kontrola funkcjonowania nieruchomości zgodnie z przepisami prawa.
- Wykonywanie zarządzeń porządkowych organów samorządowych.
2. Media i obsługa techniczna.
- Zapewnienie dostawy mediów: energii elektrycznej i cieplnej, wody oraz odprowadzania ścieków i wywozu śmieci.
- Negocjowanie w imieniu Wspólnoty optymalnych warunków dostawy mediów.
- Nadzór nad wykonaniem umów o dostarczanie mediów (woda, gaz, prąd).
- Opracowanie sposobu rozliczania dostawy mediów dla budynku.
- Rozliczanie z liczników indywidualnych dostawy wody, CO, i innych oraz naliczanie zaliczek na kolejne okresy dla poszczególnych użytkowników lokali.
- Prowadzenie indywidualnego rozliczenia współwłaścicieli, w tym naliczanie kosztów eksploatacyjnych i funduszu remontowego.
- Zapewnienie obowiązkowych kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
- Prowadzenie książki obiektu oraz dokumentacji nieruchomości przewidzianej ustawą prawa budowlanego.
- Bieżąca konserwacja nieruchomości oraz dokonywanie napraw budynku, jego pomieszczeń i urządzeń technicznych, które umożliwiają właścicielom lokali właściwe korzystanie z nieruchomości wspólnej.
- Utrzymywanie nieruchomości w odpowiednim stanie technicznym w tym zapewnienie całodobowego pogotowia technicznego.
- Usuwanie awarii i skutków awarii w nieruchomości wspólnej.
- Zapewnienie usług i serwisów związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (winda, kotłownia, domofon, hydrofor itp.).
3. Remonty i modernizacje.
- Przygotowanie i aktualizacja planów remontów i modernizacji nieruchomości w oparciu o przewidywane środki finansowe Wspólnoty oraz na podstawie przeprowadzonych kontroli technicznych.
- Nadzorowanie przebiegu remontów i zlecanych prac zgodnie z zatwierdzonymi planami remontowymi na dany rok.
- Podejmowanie działań remontowych uwzględniających w pierwszej kolejności bezpieczeństwo użytkowników nieruchomości i osób trzecich.
- Dokonywanie napraw i prowadzenie remontów długoterminowych na terenie nieruchomości w sposób uzgodniony ze Wspólnotą.
- Wyłanianie wykonawców robót remontowych w oparciu o procedury uprzednio przyjęte przez Wspólnotę i Zarządcę.
- Odbiór wykonywanych remontów, egzekwowanie praw gwarancyjnych.
4. Czystość, porządek i bezpieczeństwo.
- Kierowanie personelem zatrudnionym na terenie nieruchomości, odpowiedzialnym bezpośrednio za czystość, porządek i urządzenia służące do wspólnego użytku.
- Zapewnienie środków do utrzymania czystości, narzędzi i akcesoriów.
- Zlecanie dozorcom wykonywania na bieżąco wszelkich koniecznych czynności niezbędnych do utrzymania nieruchomości i jej otoczenia w czystości, bezpieczeństwie i należytym porządku.
- Utrzymanie w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym ciągów komunikacyjnych, pomieszczeń i urządzeń służących do wspólnego użytku.
- Informowanie Zarządu Wspólnoty o zdarzeniach, które mogą doprowadzić do szkód lub odpowiedzialności finansowej lub innych spraw ważnych dla bieżącego funkcjonowania wspólnoty.
- Zlecanie innych zadań porządkowych wynikających z decyzji bądź poleceń właściwych organów samorządowych i administracji państwowej.
- Kontakt ze służbami miejskimi i porządkowymi: Policja, Straż Miejska, Straż Pożarna, Państwowa Inspekcja Sanitarna, itd., w przypadkach bezpośrednio związanych z bezpieczeństwem mieszkańców zarządzanej nieruchomości.
5. Zasady współpracy ze wspólnotą i obowiązki zarządcy.
- Stały kontakt z właścicielami lokali oraz użytkownikami budynku.
- Dyspozycyjność administratora.
- Stały kontakt i wymiana informacji pomiędzy członkami Wspólnoty i zarządcą przez e-mail, strony www firmy, telefon.
-
Przygotowanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej w celu przedstawienia:
- wyników finansowych za rok ubiegły,
- wstępnego projektu rocznego planu gospodarczego i remontowego wspólnoty,
- sprawozdania o stanie finansów w zakresie wpływów z pożytków otrzymywanych z nieruchomości wspólnej (reklamy, najem, parking itp.).
- Monitorowanie wydatków Wspólnoty za pomocą oddzielnego rachunku bankowego z wydzielonym subkontem dla funduszu remontowego.
- Składanie Zarządowi Wspólnoty w określonych terminach sprawozdań z wykonywanych czynności.
- Przygotowywanie raportów dla Zarządu Wspólnoty oraz okresowe spotkania z Zarządem dotyczące spraw bieżących.
- Działanie w celu powiększenia dochodów Wspólnoty, szczególnie z tytułu wynajmowania części nieruchomości wspólnej i reklam.
- Zastępstwo inwestycyjne w zakresie inwestycji remontowych Wspólnoty Mieszkaniowej na określonych indywidualnie warunkach.
- Wykonywanie czynności i obowiązków przekraczających zwykły zarząd nieruchomością i innych usług, które będą konieczne do wykonania zlecenia Zarządu i wykonania planów Wspólnoty w oparciu o pisemne uzgodnienia i pełnomocnictwa Zarządu Wspólnoty.
- Wysokość wynagrodzenia Zarządcy, ustalana indywidualnie dla każdej nieruchomości, uzależniona jest od zakresu świadczonych usług i wielkości nieruchomości.